laatste werkjes Thailand + Indonesië - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Tijmen & Dyonne - WaarBenJij.nu laatste werkjes Thailand + Indonesië - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Tijmen & Dyonne - WaarBenJij.nu

laatste werkjes Thailand + Indonesië

Door: Dyonne en Tijmen

Blijf op de hoogte en volg Tijmen & Dyonne

28 Februari 2014 | Indonesië, Pangandaran

Hoi hoi lieve mensen. Hier weer een berichtje van ons. Wij zitten nu inmiddels lekker aan het strand te genieten van heerlijke fruitshakes in Indonesië. De tijd vliegt hier echt voorbij, we zijn al meer dan één maand onderweg!! Maar we zijn niet getreurd, want we hebben er nog vijf :-)

Eens even een terugblik op de tijd vanaf onze laatste blog. Na Chiang Mai zijn we met de bus naar onderen gezakt, naar Sukothai. De bus is echt een prima vervoersmiddel hier. Beenruimte genoeg, zelfs voor Tijmen met zijn lange benen, hihi! In Sukothai hebben we het national historic park bezocht. Hier stonden nog hele oude tempels, beelden em gebouwen. Heel gaaf! Persoonlijk vinden wij deze ook veel mooier dan de huidige tempels. Die hebben veel te veel kleur en blingbling. Bij het park kon je fietsen huren om van deel naar deel te komen. Dat was wel weer even lekker om te doen, fietsen. Het is toch wel gek, je mist die kleine Hollandse dingetjes toch wel. In de stad zelf was niet zo veel te doen, dus zijn we maar weer verdergegaan naar onderen, naar Ayutthaya. Ook hier waren door het centrum heen oude tempels te vinden. Eén daarvan misschien ook bij jullie bekend is het buddha hoofd in de boom. Dit is het enige wat we hier hebben bezocht, want Tijmen was ziek geworden. Nu weer beter gelukkig :-)

Na al deze bezichtigingen waren we toch wel toe aan wat relax time en zijn we op zoek gegaan naar een kustplaatsje. Onderweg kwamen we door Bangkok en konden we mooi een visum aanvragen voor Indonesië. Dachten we.. Niet dus. Aangekomen bij de ambassade van Indonesië was er een lullig briefje op de deur geplakt met de mededeling dat ze op 14-2 gesloten waren ivm een buddhistische feestdag. Dikke balen, hebben wij weer haha.

We hebben onze reis maar weer verder vervolgd naar Ban Saphan. Een leuk stadje aan de kust met mooie stranden. De reis zou een paar uur duren, maar na deze paar uur waren we er nog lang niet! Ban Saphan was toch niet die ene grote stad die wij dachten uitgezocht te hebben, maar bleek een klein, onvindbaar gehuchtje te zijn zo'n 200 km verder naar het zuiden dan wij dachten. Na een hele lange reis, waarbij niemand wist waar we heen moesten en wij uiteindelijk zelf ook niet meer wisten welk vervoer we ernaartoe konden nemen besloot onze chauffeur te bellen naar het adres en konden we worden opgepikt langs de weg door de eigenaren, gelukkig! We waren aangekomen. Nu konden we heerlijk relaxen, want we hadden kilometers privé strand voor ons alleen! We hebben één dag een scooter gehuurd en daarmee de omgeving wat verkend. Heerlijke uitwaaien op mooie plekjes en local vissers dorpjes bezocht, heel leuk!
's Avonds hebben we gegeten in een leuk restaurantje aan zee. Hier zat ook een hele lieve hond die alleen iets minder lief werd toen we weg wouden rijden. Hij begon voor onze scooter te springen en te rennen en ee mochten er niet langs van hem. Wanneer we weg wouden rijden begon hij naar onze voeten te happen, heel eng! Gelukkig werden we toen geholpen door andere mensen die hem wegfloten zodat wij weg konden rijden.

Na onze heerlijke week aan het strand moesten we toch weer terug naar Bangkok om ons Visum voor Indonesië aan te vragen. Dit vonden we niet zo leuk, want Bangkok is te druk, te groot en te benauwd. De eerste dag in Bangkok stond dan ook het aanvragen van ons visum op het programma, maar ook deze keer lukte het ons niet. We hadden namelijk maar 2 volle werkdagen, omdat er een weekend tussen zat. Voor het aanvragen stonden er minstens 3. Geen visum dus! Dan maar 2 keer een maand in plaats van 2 maanden achter elkaar. De rest van de dagen hebben we maar opgevuld het door struinen van mega winkelcentra en luxe warenhuizen. Heerlijk verkoelend in de benauwde stad.

Vanaf Bangkok vlogen we op Jakarta. We hadden besloten om met de skytrain naar het vliegveld te gaan, niet één van onze beste ideeën. We zaten midden in de spits en de skytrain zat helemaal volgepropt en dan moesten wij er nog in met onze volgeladen rugzakken. Je kon je kont er niet keren of je beukte iemand aan de kant. De rest van onze reis verliep gelukkig verder soepeltjes. Zelfs geen problemen bij het vliegveld. Uiteindelijk kwamen we aan in Jakarta. Daar zouden we de bus nemen naar Bandung, want daar hadden we onze eerste nacht geboekt in Indonesië. Na een lange vermoeiende dag reizen kwamen we eindelijk aan bij ons guesthouse. We moesten alleen nog uitzoeken hoe we de volgende dag verder zouden gaan. Bij toeval zat er ook een Duits stel in ons Guesthouse die de zelfde kant op moesten. Ze hadden een reis geboekt met een paar tussenstops bij een vulkaan en lokaal dorp tussen de rijstvelden en wij konden aansluiten als we dat wouden. Dat leek ons wel wat.

De volgende dag werden we 's ochtends gewekt door onze buren van de moskee, die blijkbaar elke dag om half 5 met het gebed beginnen. We werden een paar uur later opgehaald met een jeep die ons naar de vulkaan zou rijden. Onderaan de vulkaan werd onze gids opgehaald. De weg naar boven was een ramp, overal waren gaten zo groot als Dyonne. De wegen hier zijn trouwens over het algemeen slecht en ze rijden hier als maniakken. Elke 10 seconden ben je blij dat je nog leeft. Onze chauffeur draaide zijn duim er niet voor om. Ik dat hij zelf de grootste maniak was. Na een hobbelige rit kwamen we aan op de vulkaan. Daar nam onze gids onze verder mee naar boven. Onze gids was echt super, hij wist over alles wat te vertellen en hij sprak zelfs een beetje Nederlands. De tocht naar boven was echt geweldig. Overal waren spuiten de gaten, waar overigens bbedwelmende geur van rotte eieren met een vleugje mint uitkwam. Heel vies, maar wel heel vet om te zien. Op de top van de vulkaan lag een meer in de vulkaan krater die door middel van mineralen van kleur kan veranderen. Bij ons was die helaas vies groen. Onderweg naar beneden lagen allemaal verbranden en omgewaaide bomen, die bij de laatste uitbarsting in 2002 waren geraakt.
We vervolgde onze weg verder naar het lokale dorp. Het dorp lag midden in een kleine vallei tussen de rijstvelden. Het was echt heel mooi om te zien. We kregen daar een rondleiding van een lokale bewoner waarvan we zelfs even bij een van de huizen naar binnen mochten.
Al met al was de reis een prachtige ervaring en zijn we blij dat we mee zijn gegaan.

Nu zitten we heerlijk aan het strand in pangandarang. We hebben hier gister al een tour gedaan naar de Green valley. Daar zijn we met een bootje de rivier afgegaan. Heel gaaf! Je hebt het gevoel dat je midden in de Jungle zit. Er zwommen zelfs leguanen en slangen in het water. Aan het einde van onze boottocht mochten we van een rots in een waterval springen. Dat was echt geweldig, je werd helemaal meegesleurd door het wilde water en je moest uitkijken dat je niet tegen een rots werd aan geslingerd. Aan het einde van de stroomversnelling werd je weer opgehaald met de boot en teruggebracht naar het beginpunt.

Vandaag word ook een super vette fantastische dag, we gaan eindelijk leren surfen!!

Hele dikke kussen en een warme groet vanuit Pangandarang

• 01 Maart 2014 - 14:30

Anneke Hollander:

Hallo wat geweldig wat jullie allemaal beleven, wij zijn net terug na een fantastische wintersport week in Oostenrijk. We wensen jullie nog heel veel plezier en blijven genieten hoor groetjes van André en Anneke Hollander

• 01 Maart 2014 - 14:50

C&A:

Hoi lieverds wat zijn wij jaloers op jullie!!!!!! Natuurlijk niet op die volle bus maar wel op de mooie natuur en heerlijke waterval. Lijkt ons supergaaf!!!! Nou succes met het surfen en niet verdrinken daaro haha. Geniet ervan want wij weten dat surfen nummer 1 op jullie verlanglijst was. Dikke vette kus van ons.

• 01 Maart 2014 - 14:57

Astrid Ten Hove:

klinkt allemaal fantastisch, geniet!!!

• 01 Maart 2014 - 15:27

Martin En Klaasje:

wat leuk om jullie verhaal weer te lezen , en volgens mij genieten jullie volop. en de foto,s waren ook al zo leuk .
    veel plezier daar en een hele dikke tut uit frylan

• 01 Maart 2014 - 21:30

Irma En Henk:

Hallo lieverds! Wat een mooi verhaal !Wat maken jullie geweldig veel mooie dingen mee!
    Heerlijk. En nu surfen. T kan gewoon niet op. Het is heel gaaf om zo mee te kunnen leven/lezen. Jullie foto's op fb zijn ook heel prachtig.
    Veel plezier op de plank, doe voorzichtig en geniet lekker door!
    Lieve groetjes en dikke knuf.

• 02 Maart 2014 - 10:14

Annelien:

Aah haha super vet en spannenr allemaal, met die vulkanen, van een waterval springen én de weg op gaan.. Haha. Geniet er van in indonesie! XXX

• 02 Maart 2014 - 10:57

Jorian:

Gaten zo groot als dyonne en een vulkaan net rotte eieren en mint geur. Sja dat doet het um! Geniet ervan haha!! Echt leuk om dit alles te lezen!!

• 02 Maart 2014 - 11:36

Oma Diender:

Wat fijn dat het allemaal zo goed loopt. In gedachten reis en kijk ik met jullie mee. Geniet nog maar van fijn van alles en wacht vol smart op jullie volgende blog. Veel liefs oma.

• 02 Maart 2014 - 18:35

Henk Tichelaar:

Hoi allebei, ben onder de indruk. Echt wat een reis. jullie foto's bijzonder. Echt spannend af en toe maar wat mooi allemaal. Hartelijke groeten van Henk en Irma

• 03 Maart 2014 - 22:29

Jan En Alien Boeve:

Leuk om te lezen. Veel plezier nog. Groet Jan en Alien.